תעודה

מעבר לנהר" מביא את סיפורו של משה רחמים, שהיה מראשוני העולים מאתיופיה וכעת מרגיש שהאחריות לשלום הקהילה כולה נופלת על כתפיו. הוא יוצא למסע הצלה של איש אחד, הצלת הקהילה מאיידס. זהו סרטו של הבמאי דוקי דרור (המסע של ואן, השכן של ישו) דמותו המרשימה והדון קישוטית של רחמים מביאה סיפור מרגש וחשוב שעדיין לא סופר.

שרה ושולמית הן שתי צעירות חרדיות שנדחו על ידי החברה החרדית . הסרט "סוררת" מביא את הנסיון הנדיר שלהן לתעד את החברה שממנה ברחו .שרה היא בלוגרית הכותבת סיפורים שנונים ואפלים על חיי הנשים שם . שולמית היא צלמת עצמאית שעוקבת בין היתר אחרי המתרחש באוטובוסים הנפרדים, שם נדרשות הנשים לשבת בחלק האחורי. הן פועלות לבד ומשלמות את המחיר המלא על הפרה של חוק מספר אחד האוסר לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ . רדופות ומקוללות , הן מתארות אלימות פנימית של הקנאות החרדית זו הפועלת בשם הצניעות ונענשות בחומרה על כך .

צילומי 8 מ"מ שצולמו על ידי ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בשנות ה-60, נחשפים לראשונה לאחר שעברו שיחזור במעבדה, וחושפים ישראל בניחוח של פעם, כמו גם פן חדש של האיש שצילם אותם.

שבעה במאים צעירים, פלסטינים תושבי מזרח ירושלים וישראלים, מציגים סרטים דוקומנטריים קצרים המשקפים את מורכבות החיים בירושלים בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. היוצרים בוחנים באומץ את הנושא ומביאים נקודות מבט אישיות ופוליטיות ייחודיות על מציאות החיים הירושלמית כיום.

פגישה שהוחמצה ב 1945מפצלת משפחה אחת לשניים. סבתה של הבמאית מרחיקה ממקום אסונה אל מדינה יהודית במזרח התיכון בעוד אחיה פייב'קה בוחר להיעלם, לשנות את שמו ולהישאר במקום בו הוא היה אסיר. בחירתם של אח ואחות מוציאה את הבמאית למסע רווי שאלות בישראל ובמזרח גרמניה, בין קורבנות ו"מקרבנים".

היסטוריה של קולנוע ישראלי מציג ניסיון אמנותי ראשון מסוגו לסכם את קורותיו של הסרט הישראלי, החל בקולנוע הציוני המגויס, אשר ביקש להצדיק את הקיום היהודי המתחדש בארץ ישראל בשנות השלושים, וכלה בקולנוע המסחרי והאמנותי של שנות השישים; החל בצמיחת ייצוגים עדתיים ומקומיים בשנות השבעים ובהתעוררות הפוליטית של שנות השמונים לנוכח החרפת הסכסוך בין הישראלים לפלשתינאים, וכלה בקולנוע המגוון, האישי והפיוטי של שנות התשעים והאלפיים.

לרגל יובל המאה להקמת העיר תל אביב, מביא הסרט את סיפורה המדהים, המרגש והמצחיק של העיר הגדולה והחשובה בישראל.

סרט המוקדש לבית הכנסת מוסאיוף שברחוב יואל 25 בירושלים. הסרט מוקדש למפעל חייו של ר' שלמה מוסאיוף (1852-1922), שעלה בשנת 1889 מבוכרה לירושלים, והקים בה אבן פינה שהפכה לאחד ממפעלי הבניה המרשימים בארץ. מתוך סיפורו של הרב, הסרט יוצא ומספר את סיפור הקמת שכונת הבוכרים כולה.

ב-2002 – התפרסמה ידיעה כי התגלה כתם מים בצד המזרחי של אבן השתיה.{הסלע המצוי תחת כיפת הסלע בהר הבית} מקורות חסויים דיווחו על פניה מצד אנשי דת מוסלמים להיוועץ עם רבנים מקובלים בשל העובדה ששני הצדדים מאמינים שעליית המים באבן השתיה מבשרת על פי הכתובים את תחילת הפורענות שתפקוד את העולם באחרית הימים לפני הליך הגאולה.

שרה שילה גרה בכפר ורדים. מולה מעלות, שם התגוררה 16 שנים. יש לה ארבעה ילדים. היא חיה בין ה"למטה ללמעלה". למטה המשפחה, שם היא אוהבת "לעשות בית", למעלה - הכתיבה