סטודנטים

יוצר הסרט חוזר, אחרי שנים, לפגוש את דיירי הבניין הירושלמי בו גדל ולהתמודד עם מותם של הוריו. לאורך המפגש המחודש עם מי שנותרו מן המרקם הקהילתי הקטן, העשיר ודובר הרוסית של ילדותו, הולכת ונפתחת עבורו האפשרות לגעת שוב בזיכרון העבר ולהשלים עם שברי ההווה. סיפורי המצולמים, מהגרים מברית המועצות לשעבר, טעונים בגעגועים לזמן ולמקום שלא קיימים יותר אלא בזיכרון. לאורך הסרט הם מצטרפים לפסיפס אחד ויוצרים הד למסעו הפרטי של היוצר.

אהרון בחור ישיבה, ניתק קשר עם עמוס אביו כבר לפני שנים. אהרון לא רוצה להגיע הביתה לשבת, כדי לא לפגוש את עמוס שמגיע. אהרון מחליט להישאר לבד בישיבה בשבת החופשית. כמה דקות לפני כניסת השבת מגיע עמוס. בעל כורחו של אהרון הם נשארים לבלות את השבת יחד. השקט, המבוכה והמתח השוררים ביניהם מלווים את התפילות והסעודות שהם מעבירים ביחד. במהלך השבת עמוס מנסה להתקרב לאהרון בחשש גדול ובמבוכה, ואילו אהרון נלחם ברצון לקשר ובגעגוע הישן ומנסה להסתיר אותם כל הזמן. בסופו של דבר, כשנראה שהקרח מתחיל להיסדק- מסתבר שכבר מאוחר מדי.

הזדמנות נדירה להשיב זיכרון ילדות גוררת את סגל למסע קיצוני בנבכי זהותו.

דינה ואפרים, זוג לא צעיר, בוחנים בקפדנות את הדירה החדשה והריקה אותה רכשו ובה יעברו לגור בקרוב. בעוד מספר חודשים הם עתידים להשאיר מאחוריהם שבעים שנות חיים בתל אביב, ולעבור לירושלים. לעת עתה הם משקיעים עצמם בפרטים הקטנים – בחירת שיש וארונות מטבח, מדידות חדר השינה, התאמת צבעי המזוזות לצבעי המשקופים. ההתעסקות בפרטים מחפה על העצב והכאב של הפרידה, על הפחדים והחששות מהשינוי.

אפרים ודינה הם סבא וסבתא שלי, והם לא מבינים למה הם נושא לסרט. אם שואלים את סבתא, היא לא חושבת שמה שיש בינה לבין סבא זה "סיפור אהבה". בסך הכל הם נשואים למעלה מחמישים שנה ועושים הכל יחד. אפילו שטיפת הכלים אחרי האוכל היא משימה משותפת – סבתא שוטפת וסבא מנגב.

המשבר אורב לפתחם. על גדות נהר הירקון הם נפרדים מהעיר שהייתה להם בית. נפרדים גם מבית הכנסת, מהחברים, מכל ההרגלים שהיו להם. אבל יש להם את האומץ להתחיל מחדש.

רגע לפני תחילת האימון המסכם לאליפות הנוער בשחייה, המאמנת מוציאה מהאימון את דניה השחיינית האהובה עליה. דניה שאינה מבינה את פשר ההרחקה מופתעת לגלות את אביה שהגיע לאימון כדי לספר לה שאימה שסבלה ממחלה ממושכת,נפטרה.

דניה אינה מסוגלת להתמודד עם הבשורה ומנסה להיאחז בתחרות השחייה ובעולם התת-מימי כמפלט מהכאב.
על אף הפצרותיו של אביה וניסיונות התמיכה של אחותה הבכורה, דניה מחליטה בבוקר הלוויה ללכת לתחרות השחייה, ובה היא מגלה שהכאב כבר השיג אותה.

לאחר צפייה בפרסומת מתקתקה למרק שמשדרת חיים מושלמים יוצאת סילבי,רווקה כבת 35 למצוא את האושר שלה במסע קניות בין המדפים של הסופר-מרקט.מקניה לקניה המסע הופך ליותר מוטרף כאשר סילבי רוכשת לה חיים שלמים...

משפחת בר-גיל נדחסת במכונית המשפחתית, המתפקדת גם כרכב ללימוד נהיגה, בדרך לחגיגות יום הולדתו ה-80 של הסבא. נסיעה תמימה זאת הופכת עד מהרה למרדף מסעיר ומשעשע נגד הזמן, בו נחשפות לאיטן מערכות היחסים בין בני המשפחה. אל הנסיעה מצטרפת גם מירב, תלמידת נהיגה, המשתמשת בכישוריה כמדריכה למיניות ומאפשרת להם להסתכל על החיים מזווית קצת אחרת....

כושי הוא כלב עבודה שאומן לגלות מוקשים באדמה ע"י ארהל'ה הבעלים שלו. את המוקשים שכושי מוצא ארהל'ה מוכר לעבריינים. ארהל'ה בעליו של כושי הוא פסיכופת שמרבה להתעלל בכלבו הנאמן אבל היום כושי ינקום בו את נקמתו.

בצומת המבלבלת שבין ילדות לנשיות, מגלות שירה ומיקה בנות ה-15 עולם חדש של מיניות, קנאה ופיתוי. כשהדייט של אמא של שירה מגיע מוקדם מהצפוי, הערב יוצא משליטה וכמה גבולות נפרצים...

לאחר ניסיון התאבדות כושל, אריאנה מתגלגלת בלית ברירה "לאשפוז" אצל סבתה חמורת הסבר, שבמהלך השנים העדיפה בדידות על קשר עם משפחתה. העימות לא מאחר לבוא, אך בעקבותיו צומחים חסד ונחמה המשנים את חייהן של שתי הנשים.