דרמה

עלילת הסרט נרקמת סביב מראות מיסטיים, דמיוניים אותם רואה הגיבורה. קטיה היא שחקנית מברית המועצות, שאיבדה את בנה בתאונת מטוס, כשהיה בדרכו לבקר את סבתו בסיביר. ויקטור, הבעל, האב הדואג לבריאות אשתו. הזוג עובר לגור בדירה חדשה בירושלים ומאותו הרגע, אופפות את האם מראות והתרחשויות שונות ומוזרות. האם חווה פגישות עם הבן והתרחשויות מסתוריות, ואלו נעלמות עם החלטתה לסגור מעגל וללדת בן שני. זהו הנס האמיתי .

שני בני זוג צעירים מפנים את חפציו של הסבא של בת הזוג בדרך לארכיון יד ושם. בין חפציו של הסבא נמצאת מצלמה מיוחדת המתעדת את זכר השואה.

1948. לולק, ניצול שואה בן 25, מגיע לארץ ונזרק לתוך מלחמה שאת תכליתה אינו מבין. זר לשפה ולזהות החדשה שניתנה לו הוא מוצב על ראש גבעה מדברית, נתון למרותו הבלעדית של מפקדו, המנסה ביד קשה להפוך אותו לצבר. לולק, חרוך מגעגועים ומאור השמש הקופחת, רק רוצה לחפש קצת צל.

הסרט מספר על היחסים בין מג`דה בת ה-12 ואמנון בן ה-45, המוצאים זה בזו מקור נחמה, כל אחד מסיבותיו הוא. משמעות טבעו של קשר זה, המושתת ביסודו על שתיקה, אינה מתפענחת באופן ברור בסרט או מגיעה לידי הגדרה. טיב היחסים בין השניים דוחק הן את הדמויות והן את הצופים לאזור של אי-ודאות, אזור של תחושות אמביוולנטיות מטרידות, שבו הכמיהה לאהבה מטשטשת את הגבולות בין מוסר לתשוקה.

אם ובת נמצאות על פרשת דרכים, מתנדנדות בין הציווי הגנטי לשאיפה אישית לחופש. מי תפנה לאן? ככל שהמרחק ביניהן מצטמצם, הכאב רק הולך וגדל. יממה טעונה אחת יכולה לשנות את חייהן, אך ייתכן שזה מאוחר מדי.

סיפורו של א.ב., משורר פוטנציאלי היוצא למסע חיפוש אחר השפיות בעולם החדש. ברחובות העיר, בתי הקפה ובתי המרזח, א.ב. נכלא למצבים מוטרפים בפוגשו טיפוסים אקסצנטריים ומשעשעים. לכל אחד מהם קיימת הגדרה מיוחדת לשפיות בעולם החדש, הנוגעת  בגבול הדק בינה לבין חוסר-השפיות. בין לבין, א.ב. מוצא אתנחתא אצל גלית, בחורה יפהפייה איתה הוא מקיים רומן פיוטי.
העולם בו פועל א.ב., שזור במחוות לקולנוע הקלאסי המגדיר מחדש את מציאותו... את מחוז השפיות המיוחל, הוא אינו מוצא לעולם.

שרה, שלמה, הדס ודוד, משפחה בורגנית ירושלמית נוסעת לאשקלון לים ליום כיף. שרה מזמינה לחוף גם את אמנון, חבר שלהם, אך ככל שהיום מתקדם התכנון משתבש.

שלושה רוצחים, בני נוער, נמלטים לחורבה מבודדת בה הם נאלצים להתמודד עם הפער שנפער בין האידיאולוגיה הרומנטית שהובילה למעשה הרצח לבין המציאות האפלה שלפתע שאבה אותם. לבד וביחד הם מתחילים לעכל את המשמעויות האמיתיות של הרצח אותו הם ביצעו.

אוהד (28), הוא בחור ישיבת הסדר.
אוהד הוא הומו, אך איש אינו יודע על כך. הוא חש שנטיותיו המיניות סותרות את זהותו הדתית והוא פונה למוקד טלפוני אנונימי דתי בשם "עצת לב" שמטפל בנטיות "הפוכות". בעקבות השיחות הטלפוניות, אוהד מתחיל תיקון כללי של 40 ומאמין בכל ליבו שאם אך ישלים את 40 הימים, הוא יפסיק להימשך לגברים.
לקראת סוף 40 ימי הצומות והתפילות חוזר אל הישיבה מהצבא ניר, אהוב ליבו של אוהד. המפגש עם ניר מציף באוהד רגשות חזקים ושאלות קשות לגבי עצמו וכלפי אלוהים. האם אוהד יסיים את 40 הימים.

אמנון יוצא ערב כניסת השבת לקנות חלב במכולת שכונתית בשכונת קטמונים בירושלים.
החלב שהוא קונה החמיץ מסתבר ועד כניסת השבת הוא מתגלגל לסדרת פגישות עם דמויות שכונתיות.

עמוד 3 מתוך 5