כללים ונהלים

מסמך זה מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד. כל האמור בו מיועד לנשים וגברים כאחד.

בבקשת תמיכה המוגשת לקרן, לאחר מילוי טופס הבקשה דרך אתר האינטרנט של פרוייקט הקולנוע הישראלי של הקרן, חובה לצרף את המסמכים המפורטים להלן לבקשה. פרט לטופס הבקשה המקוון ופרט לקישור לחומרים לצפייה, יש להגיש מסמכים בפורמט PDF  בלבד. 

כל המסמכים המפורטים להלן (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק/ה, הבמאי/ת או התסריטאי/ת. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף!

סרטים עלילתיים באורך מלא
(סרט ישראלי שהוא סרט עלילתי באורך של למעלה מ־60 דקות, המיועד להקרנה בבית קולנוע)

במסלול הפקה לסרט עלילתי באורך מלא:

  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
  4. סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
  5. סינופסיס מורחב (עד 3 עמודים).
  6. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
  7. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
  8. לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
  9. תסריט מפורט ומלא של הסרט המוצע, עם מספור עמודים.
  10. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  11. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. לתשומת ליבכם, הלקטורים אינם מחויבים לצפות בחומרים המצולמים עד תומם.

    לבקשות בתחום האנימציה חובה לצרף בתחילת מסמך התסריט 2-5 עמודי קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת. בנוסף, בתחום האנימציה חובה להגיש לינק עם טסט אנימציה, טריילר או אנימטיק באורך של עד דקה.
  12. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  13. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).

 

במסלול השלמה לסרט עלילתי באורך מלא:  
  1. מכתב המפרט מצב ההפקה ואת הצורך בהשלמה.
  2. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  3. דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
  4. הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
  5. סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
  6. סינופסיס מורחב (עד 3 עמודים).
  7. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
  8. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
  9. לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
  10. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  11. גרסת עריכה הסרט במצבו בעת ההגשה, בשלב ראף-קאט לפחות. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש.

    לבקשות בתחום האנימציה יש לצרף גרסת עריכה כנ"ל בשלב האנימטיק המלא לפחות.
  12. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  13. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
  14. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).

במסלול פיתוח לתסריט לסרט עלילתי באורך מלא:  
  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
  4. סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
  5. סינופסיס מורחב (4-6 עמודים).
  6. תקציב פיתוח ופירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים לפיתוח.
  7. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  8. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. לתשומת ליבכם, הלקטורים אינם מחויבים לצפות בחומרים המצולמים עד תומם.

    לבקשות בתחום האנימציה ניתן לצרף בתחילת מסמך הסינופסיס המורחב 2 עמודי רפרנס עם קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת.
  9. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  10. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).

במסלול פיתוח ויזואלי של סרטי אנימציה עלילתיים באורך מלא
:  
  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 100-80 מילים של הסרט המלא.
  2. דף תיאור דמויות של הסרט המלא (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים)
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים לסרט המלא (עד 300 מילים)
  4. סינופסיס המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט המלא (עד 300 מילים)
  5. סינופסיס מורחב של המהלך העלילתי המלא של הסרט המלא (6-4 עמודים)
  6. תסריט מפורט לקטע אנימציה של עד 3 דק', שיופק במסגרת הפיתוח הויזואלי (3-1 עמודים)
  7. סטוריבורד לקטע אנימציה של עד 3 דק'.
  8. קונספט ארט כולל דמויות ורקעים (מינימום עמוד אחד של דמויות ועמוד אחד של רקעים)
  9. קרקטר שיט לדמויות (רשות)
  10. תקציב פיתוח ופירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים לקטע אנימציה של עד 3 דק'.
  11. קורות חיים(מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה, התסריטאי/ת והאנימטור/ית (מאוחדים בקובץ אחד).
  12. לבחירת המגיש, חומרי אנימציה בוידאו (אנימטיק, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. יש להקפיד כי בחומרי הצפייה המצורפים ובערוץ הוידאו עצמו לא יופיעו שמות היוצרים/ות. (רשות)
  13. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  14. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).


סרטי תעודה
(סרט ישראלי שהוא סרט תיעודי, כולל סדרות תעודה וסרטי תעודה קצרים)

במסלול הפקה לסרט תעודה:  
  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. סינופסיס (תקציר) בן 300-500 מילים לסרט תעודה.
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים (300-500 מילים).
  4. טריטמנט לסרט תעודה, הכולל את החלקים הבאים, מאוחדים במסמך אחד: פירוט מבנה הסרט ותפיסה ויזואלית, מהלך עלילתי משוער, עיקרי התחקיר ותיאור הדמויות (עד 2,500 מילים).
  5. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב
  6. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  7. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. לתשומת ליבכם, הלקטורים אינם מחויבים לצפות בחומרים המצולמים עד תומם.

    לבקשות בתחום האנימציה
    חובה לצרף בתחילת מסמך התסריט 2-5 עמודי קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת. בנוסף, בתחום האנימציה חובה להגיש לינק עם טסט אנימציה, טריילר או אנימטיק באורך של עד דקה.
  8. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  9. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
  10. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).
במסלול השלמה לסרט תעודה:  
  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. מכתב המפרט מצב ההפקה ואת הצורך בהשלמה.
  3. תקציר בן 300-500 מילים, המתאר את המהלך העלילתי של הסרט.
  4. הצהרת כוונות היוצר/ים (300-500 מילים).
  5. טריטמנט לסרט תעודה, הכולל את החלקים הבאים, מאוחדים במסמך אחד: פירוט מבנה הסרט ותפיסה ויזואלית, מהלך עלילתי משוער, עיקרי התחקיר ותיאור הדמויות (עד 2,500 מילים).
  6. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב
  7. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  8. גרסת עריכה הסרט במצבו בעת ההגשה, בשלב ראף-קאט לפחות. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש.

    לבקשות בתחום האנימציה
    יש לצרף גרסת עריכה כנ"ל בשלב האנימטיק המלא לפחות.
  9. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  10. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
  11. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).
במסלול פיתוח לסרט תעודה:  
  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. הצעה לפיתוח / סינופסיס מורחב (עד 2500 מילים).
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים (300-500 מילים).
  4. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  5. לבקשות בתחום האנימציה יש לצרף סקיצות וחומרים גרפיים.
  6. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. לתשומת ליבכם, הלקטורים אינם מחויבים לצפות בחומרים המצולמים עד תומם.
  7. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  8. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
  9. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).
 

סרטים עלילתיים קצרים
(סרט ישראלי שהוא סרט עלילתי, למעט סרט סטודנטים, שאורכו אינו עולה על 60 דקות, ושמיועד, בין השאר, להקרנה בבית קולנוע)

במסלול הפקה לסרט עלילתי קצר (עד 60 דק'):  

  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
  4. סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
  5. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
  6. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
  7. לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
  8. תסריט מפורט ומלא של הסרט המוצע, עם מספור עמודים.
  9. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  10. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. לתשומת ליבכם, הלקטורים אינם מחויבים לצפות בחומרים המצולמים עד תומם.

    לבקשות בתחום האנימציה
    חובה לצרף בתחילת מסמך התסריט 2-5 עמודי קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת. בנוסף, בתחום האנימציה חובה להגיש לינק עם טסט אנימציה, טריילר או אנימטיק באורך של עד דקה.
  11. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  12. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).

במסלול השלמה לסרט עלילתי קצר (עד 60 דק'):  

  1. מכתב המפרט מצב ההפקה ואת הצורך בהשלמה.
  2. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  3. דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
  4. הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
  5. סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
  6. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
  7. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
  8. לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
  9. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  10. גרסת עריכה הסרט במצבו בעת ההגשה, בשלב ראף-קאט לפחות. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש.

    לבקשות בתחום האנימציה
    יש לצרף גרסת עריכה כנ"ל בשלב האנימטיק המלא לפחות.
  11. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  12. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
  13. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).

במסלול פיתוח לתסריט לסרט קצר (עד 60 דק'):  

  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
  4. סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
  5. סינופסיס מורחב (2-3 עמודים).
  6. תקציב פיתוח ופירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים לפיתוח.
  7. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  8. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. לתשומת ליבכם, הלקטורים אינם מחויבים לצפות בחומרים המצולמים עד תומם.

    לבקשות בתחום האנימציה ניתן לצרף בתחילת מסמך הסינופסיס המורחב 2 עמודי רפרנס עם קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת.
  9. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
  10. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).


סרטי גמר של סטודנטים וסטודנטיות לקולנוע
(סרט עלילתי באורך מלא, סרט עלילתי קצר או סרט תעודה, ובכלל זה אנימציה, שהופק כעבודת גמר של סטודנט הלומד בבית ספר על־תיכוני מקצועי לקולנוע או במחלקה לקולנוע במוסד מוכר להשכלה גבוהה)

במסלול הפקה לסרט גמר של סטודנט
:

  1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
  2. דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
  3. הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
  4. סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
  5. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
  6. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
  7. לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
  8. תסריט מפורט ומלא של הסרט המוצע, עם מספור עמודים.
  9. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
  10. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה. לתשומת ליבכם, הלקטורים אינם מחויבים לצפות בחומרים המצולמים עד תומם.

    לבקשות בתחום האנימציה חובה לצרף בתחילת מסמך התסריט 2 עמודי קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת. בנוסף, בתחום האנימציה ניתן להגיש לינק עם טסט אנימציה, טריילר או אנימטיק באורך של עד דקה.
  11. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
  12. אישור מוסד הלימודים על כך שהסרט הינו סרט גמר לימודיו של מגיש הבקשה.
  13. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (בהתאם להוראות מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, זכותו של יוצר להגיש לקרן עד שתי פעמים בקשה לסיוע עבור אותו הסרט!).


לא בכל מועד הגשה ייפתחו להגשה כל המסלולים הנ"ל. אנא עקבו בעיון אחר הקולות הקוראים, לברר אלו מסלולי הגשה נפתחו בכל מועד הגשה.

כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.

אי הגשתם של כל הטפסים והנספחים הנדרשים בכל אחד מהמסלולים הנ"ל, או הגשה חלקית של טופס או נספח, עלולה להוות עילה לדחיית הבקשה על ידי הקרן, ללא נימוק נוסף. הגשה של בקשת תמיכה למסלול הלא נכון עלולה להוות עילה לדחיית הבקשה על ידי הקרן, ללא נימוק נוסף.

 
כללים ונוהל – פרוייקט הקולנוע הישראלי
מסמך זה מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד. כל האמור בו מיועד לנשים וגברים כאחד.

א. מטרות ועקרונות פעולה:
  1. קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות, תל אביב (ע"ר) (להלן: "הקרן"), באמצעות 'פרוייקט הקולנוע הישראלי' של הקרן, תשקוד, על פי אמות מידה ענייניות ושוויוניות, על עידוד הקולנוע הישראלי והתמיכה בו, על הכוונתו הארגונית ופיקוח על הגשמת הפוטנציאל התרבותי והעסקי שבו, תוך הקפדה על חירות היצירה והביטוי החיוניים לקיומה של אמנות בכלל ואמנות הקולנוע בפרט, פיתוח צביון תרבותי מקורי ישראלי ומתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות הרווחות בה ולערכיה. 
  2. קידום ועידוד יצירה, הפקה, פיתוח, השלמה, שיווק והפצה של סרטים ישראליים, לרבות סרטים עלילתיים באורך מלא, סרטים עלילתיים קצרים, סרטי תעודה, סרטים ייעודיים, סרטים אזוריים, סרטי אנימציה, סרטי גמר של סטודנטים וסדרות.
  3. עידודו של היוצר בתחום הקולנוע הישראלי, לרבות באמצעות עידוד תנאי הפקה נאותים, ובפרט עידוד יוצרים מקרב הפריפריה.
  4. עידוד עשייה חדשנית ושילוב טכנולוגיות מתקדמות.
  5. עידוד שיתוף פעולה בין–לאומי בתחום הקולנוע, כולל תמיכה בקו-פרודוקציות קולנועיות בינלאומיות בשותפות ישראלית.
  6. קידום הסרט הישראלי, לרבות תמיכה במימושן של תכניות שיעודדו צופים ישראלים לצפות בסרטים ישראליים בבתי קולנוע ושיקדמו אמצעים לקרב בני נוער אל היצירה הישראלית המקורית, ולרבות סיוע לתכניות מיוחדות להפצה ולשיווק של סרטים לציבור הרחב או לקהלים מיוחדים, שלא בדרך של הקרנה בבית קולנוע, כגון הקרנה במתנ"סים, לחיילים, לתלמידים וכיוצא באלה.
  7. קידום ועידוד שיווק של היצירה הקולנועית הישראלית בארץ ובחוץ לארץ, לרבות תמיכה בשיווקו המערכתי של הקולנוע הישראלי בארץ ובחוץ לארץ.
  8. תמיכה בפרויקטים ויוזמות בתחום הקולנוע.
  9. תמיכה בשימור הסרט הישראלי.
  10. קידום ועידוד יצירה קולנועית לקהלים מסוגים שונים ומגוונים, כולל יצירה בסוגות (ז'אנרים) שאינן מקבלות ביטוי מספיק בקולנוע הישראלי.
  11. קידום ועידוד יוצרי קולנוע עצמאיים וותיקים, בעלי מוניטין ומנוסים לצד קידום ועידוד יוצרים צעירים, חדשים ומבטיחים והכוונתם.
  12. עידוד סרטים ייעודיים, שהנושא המרכזי שלהם הוא היישובים או המגזרים המפורטים בהגדרה "פריפריה" של המבחנים לחלוקת תמיכה של משרד התרבות והספורט בתחום הקולנוע, לרבות מורשת עדות ישראל, יהודיות ולא-יהודיות.
  13. סיוע לסרטים של יוצרים ישראליים, בין השאר, על פי אמות מידה של איכות, ניסיון קולנועי, כשרון בתחום הקולנוע וביטוי אישי, במגמה לתרום ליצירת קולנוע ישראלי מעמיק, רלוונטי, ייחודי ומשמעותי, העונה על מטרות הקרן.
  14. סיוע וליווי הפקות מכל רחבי הארץ, ללא זיקה לקבוצה חברתית או אידיאולוגית מסוימת.
  15. הקרן תעמוד בדרישות המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע, ובכלל זה תעמיד את עצמה לביקורת המשרד, בהתייעצות עם המועצה, בהתאם לדינים החלים עליה, הוראות הנוהל והחלטות הממשלה להבטחת עמידתו בתנאים למתן תמיכה בלי לפגוע בחופש היצירה, בחירות האמנותית ובחופש הביטוי.
  16. הקרן תקפיד על חירות היצירה והביטוי החיוניים לקיומה של אמנות בכלל ואמנות הקולנוע בפרט, פיתוח צביון תרבותי מקורי ישראלי ומתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות הרווחות בה ולערכיה.

    ב. כללים:
  1. הקרן תסייע לבקשות תמיכה בסרטים של יוצרים שמלאו להם 18 שנים לפחות.
  1. מגיש בקשת התמיכה לקרן יהיה אך ורק היוצר בעל הזכויות המלאות בהפקת הסרט.
  1. על הסרט או הפרוייקט המוגשים במסגרת בקשת תמיכה לענות על אמות המידה הכלולות במבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע, בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב התשמ"ה- 1985; ובכפוף לכללי הקולנוע (הכרה בסרט כסרט ישראלי) התשס"ה-2005; בכפוף להוראות הדין ולאמות המידה הכלולות בחוק הקולנוע התשנ"ט-1999; בכפוף להוראות הדין הכלולות בחוק זכויות יוצרים התשס"ח-2007; בכפוף להוראות הדין ולאמות המידה הכלולות בחוק יסודות התקציב (תיקון מס' 40) התשע"א-2011; או בכפוף לחוקים, תקנות, מבחנים, כללים ונהלים אשר יבואו במקום החוקים, התקנות, המבחנים, הכללים והנהלים הנ"ל.
  1. מגישי בקשות תמיכה בסרטים רשאים להגיש בקשות לתמיכה, על פי כללי הקרן ונהליה ובהתאם למטרותיה, במסלולים השונים כפי שייקבעו על ידי הנהלת הקרן, בהפקות סרטים, בהשלמות הפקת סרטים ובפיתוח פרוייקטים, תסריטים וסרטים בין השאר בתחומים הבאים, על פי הגדרותיהם במבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע:
  1. סרטים ישראליים עלילתיים באורך מלא.
  2. סרטי תעודה, לרבות סדרות תעודה וסרטי תעודה קצרים.
  3. סרטים עלילתיים קצרים.
  4. סרטי אנימציה.
  5. סרטי גמר של סטודנטים וסטודנטיות לקולנוע.
  6. סדרות המיועדות לשידור בטלוויזיה.

  1. תמיכת הקרן בעד סיוע לסרט מסוים לא תעלה על 80% מעלות הפקתו; האמור בסעיף קטן זה לא יחול על סרטים, ובכלל זה סרטי אנימציה, מסוגים אלה, ובלבד שגם בסרטים מסוגים אלה התמיכה הציבורית לא תעלה על 90% לפי הוראות הנוהל:
    -סרט גמר של סטודנטים;
    -סרט עלילתי באורך מלא או סרט עלילתי קצר, שהוא הסרט הראשון של הבמאי או התסריטאי;
    -סרט תעודה שהוא הסרט הראשון של הבמאי או העורך;
    -סרט ייעודי.
  2. לא תינתן תמיכה לסרט שמוסד אחר הנתמך על ידי משרד התרבות והספורט העניק לו תמיכה, באותו תחום או בתחום תמיכה אחר, אלא אם התקבל לכך אישור מיוחד ממנכ"ל הקרן. יחד עם זאת, ניתן להגיש בקשות תמיכה לקרן במקביל להגשת בקשות תמיכה המוגשות לקרנות אחרות.
    על אף האמור, תוכל הקרן לתמוך בסרט אזורי הנתמך על ידי מוסד אחר הנתמך על ידי משרד התרבות והספורט בתחום הקרנות הקולנוע האזוריות, לפי הגדרתם של תחומים אלו על ידי המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע.
    למען הסר ספק, יובהר כי ייתכן שסרט הנתמך על ידי מוסד אחר במשתנה של הפקה או השלמת הפקה של סרט, ייתמך על ידי הקרן במשתנה של פיתוח סרטים, בעד פיתוח התסריט של אותו סרט; כמו כן, ייתכן שסרט הנתמך על ידי מוסד אחר במשתנה של הפקה, ייתמך על ידי הקרן במשתנה של השלמת הפקה, בעד השלמת ההפקה של אותו סרט.
  3. סיוע הקרן להפקת סרט יכלול ליווי מקצועי מתאים.
  4. סרט הזוכה לסיוע הקרן יזכה להשקעה כספית בהיקף של 20% לפחות מתקציב הפקת הסרט לפחות. למעל הסר ספק, סרט שזכה לתמיכה הקרן לא יוכל לגייס מימון נוסף על תמיכת הקרן (כולל מימון בשווה-ערך כסף, בהשקעת עבודה וכיוצ"ב) ללא אישור הקרן, ובכל מקרה לא יוכל לגייס מימון נוסף בסכום כולל העולה על 80% מסיוע הקרן. הוראה זו לא תחול על סיוע להפקת סדרות ועל אמת המידה של השלמת הפקה.
  5. הקרן לא תתמוך באותה שנה ביותר מסרט אחד של אותו במאי, לרבות במאי אנימציה;
  6. עותק אחד לפחות, מכל סרט שהופק בתמיכת הקרן, יועבר לשימור בארכיון, למטרות מחקר ושימוש ציבורי, ובלבד שהוא מוסד העומד במבחני תחום ו' (ארכיונים ושימור סרטים) של המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע.
  7. סרט המופק בסיוע הקרן יציין את תמיכת הקרן, ואת תמיכת משרד התרבות והספורט, הניתנת על פי המלצת המועצה לקולנוע; ציון כאמור יופיע בכותרות הפתיחה ובכותרות הסיום של הסרט וייכללו בו הקרן, המשרד והמועצה, בצירוף סמליל הקרן, סמליל משרד התרבות והספורט וסמליל המועצה, בנוסחים כפי שיסופקו על ידי הקרן, ולפי הנחיות הקרן.
  8. סרט ישראלי שהופק בסיוע הקרן, יוצג כסרט ישראלי בכל הקרנה פומבית שלו בארץ או בחוץ לארץ, לרבות בפרסומים רשמיים או שיווקיים נלווים, בדרך המקובלת לעניין זה; למען הסר ספק, אין באמור כדי למנוע הצגת סרט שהוכר כסרט ישראלי על פי תקנות הקולנוע, כסרט שהופק במשותף בין מפיק ישראלי למפיק זר (קופרודוקציה בין–לאומית).

    ג. נהלים:
  • 1. נוהל הגשת הבקשות:

  1.   א. מגישי בקשות תמיכה בכל התחומים, יגישו את הצעתם לקרן בהגשה מקוונת (דיגיטלית) בשפה העברית דרך אתר האינטרנט של פרוייקט הקולנוע הישראלי של הקרן ( www.cinemaproject.org.il ).

    לחילופין, במקרים חריגים ובהתאם להחלטת הקרן, הזכאים להגיש בקשות בכל התחומים, יגישו את הצעתם לקרן באופן אחר, כפי שיוגדר על ידי הקרן בהתאם לצורך.
  2. ניתן להגיש בכל מועד הגשה לכל היותר בקשת תמיכה אחת של אותו במאי או של אותו תסריטאי בכל מסלול הגשה.
  3. הבקשות יוגשו לקרן על בסיס טופס מקוון, ובלוויית מסמכי חובה (תסריט, תקציב, קו"ח, פירוט מקורות מימון וכיוצ"ב). פירוט המסמכים הנדרשים להגשה בכל מסלול יופיע באתר האינטרנט של הקרן.
  4. במסלולי הגשה מסויימים ניתן יהיה להגיש קישור חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות תהיה על המגיש. אם החומרים לא יהיו זמינים לצפייה בעת בחינת הבקשה, הבקשה תיבחן על בסיס מסמכיה בלבד, ולא תהיה למגיש כל טענה כנגד הקרן על כך.
  5. פרט לטופס הבקשה המקוון ופרט לקישור לחומרים לצפייה, יש להגיש מסמכים בפורמט PDF  בלבד. קבצים שיוגשו בפורמט אחר לא ייקראו.
  6. כל מסמכי ההגשה (פרט לטופס ההגשה המקוון ולמסמך קורות החיים) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
  7. אי הגשתם של כל הטפסים והנספחים הנדרשים על ידי הקרן, או הגשה חלקית של טופס או נספח, עלולה להוות עילה לדחיית הבקשה על ידי הקרן, ללא נימוק נוסף. הגשה של בקשת תמיכה למסלול הלא נכון עלולה להוות עילה לדחיית הבקשה על ידי הקרן, ללא נימוק נוסף.



2. נוהל לבחינת בקשות ולעבודת הלקטורים בתחום הקולנוע 


שלב ראשון – המלצות הלקטורים:

  1. הקרן תפרסם הזמנות להגשת בקשות לסיוע להפקת סרטים, לפיתוח תסריטים ופרויקטים ולהשלמת הפקת סרטים באתר האינטרנט של פרוייקט הקולנוע הישראלי של הקרן ( www.cinemaproject.org.il ). פרסום ההזמנה יהיה לפחות חודש ימים לפני המועד האחרון להגשת בקשות לסיוע. לחילופין, יכולה הקרן לפתוח מסלולי הגשה ללא מועד אחרון להגשת בקשות לסיוע. ההזמנות להגשת בקשות כאמור יהיו פתוחות לכול.
  1. בכל סבב של בחינת בקשות לסיוע, כל תסריט ייבחן בידי שלושה לקטורים לפחות, ובכל מקרה הרכב הלקטורים בכל סבב כאמור יהיה אי-זוגי.
  1. הקרן תעביר לבחינת הלקטורים תסריט בלא ציון שם המבקש (תסריטאי, במאי או מפיק). על כן חל איסור מוחלט על הגשת בקשות לתמיכה אשר מופיעים במסמכיהן או בחומרי הצפייה המצורפים להן, בכל מקום שהוא, שם המבקש, התסריטאי, הבמאי או המפיק (פרט למסמך טופס הבקשה המקוון, למסמכי קורות החיים, להצהרה על זכויות בפרוייקט ולהצהרה על ההגשות הקודמות, שיוותרו בידי הקרן ולא יועברו לקריאת הלקטורים). 
    בקשת תמיכה שתוגש תוך הפרת כלל זה עלולה להיפסל על הסף, ללא נימוק נוסף.
  1. חובתו של לקטור להגיש לקרן חוות דעת מפורטת ומנומקת לגבי בקשה לסיוע שנבחנה על ידו, על גבי טופס, שיכלול, בין השאר, פירוט של ההיבטים הנבחנים בנוגע לבקשה לסיוע ומדרג אחיד לניקוד.
  1. בסיום קריאת בקשות התמיכה יתכנסו צוותי הלקטורים לוועדות לקטורים, לדיון בבקשות התמיכה שקרא כל צוות לקטורים בנפרד, בכל תחומי הקריאה. בוועדות הלקטורים יהיו חברים הלקטורים שקראו את בקשות התמיכה, ויו"ר הועדה המייעצת לקרן בתחום התמיכה. מניין יהיה מחצית חברי הוועדה. במקרה שלקטור לא יוכל להשתתף בישיבת הוועדה, יילקחו בחשבון חוות הדעת שכתב בדיון אודות כל סרט. הוועדות יחליטו אלו מבין בקשות התמיכה שקראו הן הבקשות המומלצות על ידיהן לתמיכה, על ידי רוב הלקטורים שבחנו את הבקשה לסיוע, ואלו יועלו לשלב ב' של בחינת בקשות התמיכה. לחילופין, יכולה הועדה המייעצת של הקרן לבחון את חוות הדעת שהוגשו על ידי הלקטורים, ולקבוע את רשימת הבקשות המומלצות לתמיכה על ידי הלקטורים על פי חוות דעת אלו. 
שלב שני – בחינת הבקשות על ידי הקרן וגיבוש המלצות:':
  1. בתחום הפקת סרטים עלילתיים באורך מלא, בתחום הפקת סרטים עלילתיים קצרים ובתחום הפקת סרטי תעודה, הבקשות המומלצות על ידי ועדות הלקטורים בשלב א' של בחינת בקשות התמיכה יועברו לשלב ב', בו תתקיים פרזנטציה בפני הוועדה המייעצת. בוועדה מייעצת יהיו חברים יו"ר הועדה בתחום התמיכה, מנכ"ל הקרן ומנהל ההפקות של הקרן. בתחומים המנויים בסעיף זה, לצורך בחינת הבקשות בשלב הפרזנטציות יצורף לוועדה גם לקטור חיצוני. מניין יהיה מחצית חברי הוועדה. הנהלת הקרן תקבע, בהתאם למגבלות לוח הזמנים והתקציב לאותו מועד, את מספר הבקשות שיוצגו בפרזנטציות בפני הועדה. במקרים בהם מספר הבקשות המומלצות בשלב א' יהיה גבוה ממספר הבקשות שנקבע לפרזנטציות, תקבע הוועדה המייעצת, בהתאם לשיקול דעתה, אלו מבין הבקשות המומלצות בשלב א' יהיו אלו שיופיעו בפרזנטציות. 
  1. בפרזנטציה יוזמנו יוצרי הבקשות המומלצות לתמיכה על ידי ועדות הלקטורים להופיע בפני הועדה המייעצת, ויציגו את בקשת התמיכה שלהם בפני הועדה. לאחר הפרזנטציות, הועדה המייעצת תדון בבקשות התמיכה ובהמלצות הלקטורים, תקבע אמות מידה להערכת בקשות התמיכה, ותמליץ על תמיכה בהפקת סרטים ובשיווק סרטים והפצתם. המלצות הועדה המייעצת, לתמיכות בסרטים ולסכומי התמיכה בסרטים, יהיו לאור המלצות הלקטורים ובהתאם לניקוד שהעניקה הועדה על פי אמות המידה הנ"ל לכל בקשת תמיכה.
  1. בתחומי השלמה (סרטים עלילתיים באורך מלא, סרטים עלילתיים קצרים וסרטי תעודה), בתחומי פיתוח (סרטים עלילתיים באורך מלא, סרטים עלילתיים קצרים וסרטי תעודה), ובתחום סרטי גמר של סטודנטים, בקשות התמיכה של הסרטים המומלצים על ידי הלקטורים ייבחנו על ידי הוועדה המייצעת ללא פרזנטציות. במקרים מסויימים, בהתאם למגבלות תקציב או לוח הזמנים, יכול מנכ"ל הקרן להחליט כי גם בקשות לסיוע מאחר התחומים המנויים בס"ק (1) הנ"ל ייבחנו על ידי הועדה המייעצת ללא פרזנטציות. בוועדה מייעצת בתחומים אלו יהיו חברים יו"ר הועדה בתחום התמיכה, מנכ"ל הקרן ומנהל ההפקות של הקרן. מניין יהיה מחצית חברי הוועדה.
  1. הועדה המייעצת תדון בבקשות התמיכה ובהמלצות הלקטורים, תקבע אמות מידה להערכת בקשות התמיכה, ותמליץ על תמיכה בהפקת סרטים, בהשלמות להפקת סרטים, בפיתוח תסריטים וסרטים, בשיווק סרטים והפצתם, במיזמים לשיווק מערכתי של הקולנוע הישראלי ובפרויקטים ויוזמות אחרות בתחום הקולנוע. המלצות הועדה המייעצת, לתמיכות בסרטים ולסכומי התמיכה בסרטים, יהיו לאור המלצות הלקטורים ובהתאם לניקוד שהעניקה הועדה על פי אמות המידה הנ"ל לכל בקשת תמיכה.
שלב שלישי – אישור ההמלצות על ידי הגורם המוסמך בקרן:
  1. המלצות הועדה המייעצת יועברו לאישור ולהחלטת הנהלת פרוייקט הקולנוע הישראלי. החלטות הנהלת פרוייקט הקולנוע הישראלי יובאו לאישור הדירקטוריון הקרן (הוועד המנהל). 
  1. דירקטוריון הקרן (הוועד המנהל) הוא הגורם המוסמך בקרן המחליט על רשימת התסריטים שיקבלו סיוע, לאור המלצות הלקטורים והועדה המייעצת.
כללי
  1. פרק זמן מרבי לבחינת בקשות לסיוע ולקבלת החלטה לגביהן לא יעלה על ארבעה חודשים מהמועד האחרון להגשת בקשות, אם נקבע מועד כאמור.

  2. הקרן תעביר למבקש בקשת תמיכה, בסמוך לאחר קבלת החלטה בבקשה לסיוע, מענה כתוב ומנומק, בצירוף חוות הדעת של הלקטורים בלא ציון שמם. המענה יועבר כתובת הדוא"ל שנמסרה לקרן בבקשת התמיכה. באחריות המבקש לוודא כי תיבת הדוא"ל פעילה וזמינה, וכי מסננים למיניהם לא מונעים את קבלת תכתובות והודעות הדוא"ל מהקרן. 

  3. כהונתם של הלקטורים מוגבלת לתקופה שלא תעלה על ארבע שנים, ולא יותר מכהונה אחת ברציפות; לעניין זה, העדר רציפות תיחשב הפסקה בכהונת הלקטור שמשכה שנתיים לפחות.

  4. זכותו של יוצר להגיש לקרן 2 פעמים בקשה לסיוע לגבי אותו סרט, ובמקרה כזה תידון כל בקשה על ידי צוות לקטורים אחר.

  5. הקרן לא תעניק סיוע לסרט אם רוב הלקטורים שבחנו את הבקשה לסיוע שהוגשה לגביו, המליצו שלא לתמוך בו.

  6. הקרן שומרת לעצמה את הזכות לדון, בנסיבות מיוחדות, בבקשות לתמיכה בכל עת על פי שיקול דעתה. במקרה כזה, הדיון יתקיים במסגרת הועדה לבקשות חריגות, ובהתאם להוראות המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע.

3. נוהל ביצוע התמיכה:
  1. בין מגיש בקשת תמיכה שזכתה לתמיכת הקרן לבין הקרן ייחתם הסכם. ההסכם יוכן על ידי הקרן. הנושאים הכספיים והמשפטיים (כולל בטחונות, לוח זמנים, ערבויות, חלוקת הכספים וכיוצ"ב) ייכללו בהסכם שייחתם בין הקרן לבין מקבל התמיכה.

  2. חתימה על ההסכם על ידי שני הצדדים תהווה תנאי מוקדם לקבלת התמיכה.

  3. מימוש התמיכה והחתימה על ההסכם הנ"ל תלויים, בין השאר, ביכולת מפיקי הפרוייקטים הנבחרים לספק הוכחה על השגת מקורות מימון לתקציב ההפקה במלואו, והם יבואו רק לאחר שיובטח מימון מלא לתקציב הפקת הסרט. תקציב הפרוייקט, מימונו ויתר פרטי ההפקה, בין השאר, חייבים לקבל את אישור מנהל ההפקות של הקרן. מנהל ההפקות רשאי להתנות את מימוש התמיכה ואת החתימה על ההסכם הנ"ל בשינויים שיעשו בתקציב, בתכנית המימון ובתכנית ההפקה לפי המלצתו.

  4. בעלי התפקידים המרכזיים בפרוייקטים שייבחרו – מפיק/ה, במאי/ת, תסריטאי/ת – חייבים לקבל את אישור הקרן.  כמו כן, יש להעביר לאישור הקרן את הליהוק המרכזי של הסרט. הקרן רשאית להתנות את אישור הפרוייקט ואת החתימה על ההסכם הנ"ל בשינויים שייעשו בתסריט לפי המלצתה, ורק אישורו של תסריט סופי ע"י הקרן, יאפשר מימוש התמיכה בפרוייקט. על יוצרי הסרט לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו להפקה, כולל תאריך התחלה ותאריך סיום. כל שינוי בלוח הזמנים טעון הסכמה ואישור של הקרן. לא תתאפשר כל החלטה חד צדדית בנושא זה.

  5. החלפת במאי או מפיק של פרוייקט שזכה לתמיכת הקרן מבטלת את תמיכת הקרן באותו פרוייקט.

  6. שינוי מהותי שלא אושר בתסריט של פרוייקט שזכה בתמיכת הקרן או בתכנית ההפקה של פרוייקט שזכה בתמיכת הקרן מבטלת את תמיכת הקרן באותו פרוייקט. "מהותי" לפי סעיף זה הוא בהתאם לשיקול דעתם הבלעדי של נציגי הקרן.

  7. ההשקעה בסרטים ובפרוייקטים שעל התמיכה בהם החליטה הקרן מוגבלת בזמן. אם לא ייחתם הסכם בין מקבל התמיכה ובין הקרן בתוך 45 ימים ממועד ההחלטה של הקרן על התמיכה בפרוייקט, רשאי מנכ"ל הקרן, בהמלצת מנהל ההפקות של הקרן, להחליט על ביטול התמיכה, כולה או חלקה.

  8. על הפקת הסרט לעמוד בלוח הזמנים המצוין בהסכם, אלא אם אושר אחרת על ידי הקרן. במידה של אי עמידה בלוח הזמנים, רשאי מנכ"ל הקרן, בהמלצת מנהל ההפקות של פרוייקט הקולנוע הישראלי, להחליט על ביטול התמיכה, כולה או חלקה.

  9. תמיכת הקרן בסרט תינתן על פי אבני דרך בצמוד להתקדמות ההפקה בשלביה השונים, בחלוקת תשלומים, על פי אחוזים, תנאים ולוח זמנים שיפורטו בהסכם.

  10. תמיכת הקרן בסרט, בכל השלבים, מותנית בהעברה לקרן של הכספים המיועדים לסרט זה ממינהל התרבות במשרד התרבות והספורט, ע"פ המלצת המועצה הישראלית לקולנוע, ו/או משרד האוצר.

  11. במידה ויוטל על סכום התמיכה הניתן על ידי הקרן, מסיבה כלשהי, מס או היטל כלשהו, לרבות מס ערך מוסף ושינוי בשיעורו של מס קיים, ישולם כל מס על ידי הפקת הסרט.

  12. כל הפקת סרט שיקבל תמיכה מתחייבת להמציא לקרן, מיד עם סיום הפקתו, עותק באיכות טובה לפי דרישת הקרן, בפורמט מקובל לפי דרישת הקרן.

  13. הקרן תהיה רשאית להקרין את הסרט הגמור או חלקים ממנו בהקרנות בלתי מסחריות ובפרוייקטים בלתי מסחריים על פי שיקול דעתה, בכל סוגי המדיה, ומבלי שיוצר, מפיקי, מפיצי או בעלי זכויות אחרים בסרט יהיו זכאים לתמורה כלשהי עבור השימוש. בנוסף רשאית הקרן לעשות שימוש בלתי מסחרי בהעתקי הסרט, בצילומים, בטריילרים וכיוצ"ב מתוך הסרט, ומבלי שיוצר, מפיקי, מפיצי או בעלי זכויות אחרים בסרט יהיו זכאים לתמורה כלשהי עבור השימוש הנ"ל.

ד. כללי:
  1. הקרן שומרת לעצמה את הזכות שלא לבחור בתסריט כלשהו מקרב התסריטים שהוגשו. בחירת התסריטים היא על פי שיקול דעתו הבלעדי של דירקטוריון הקרן.
  2. הקרן שומרת לעצמה, אך ורק במקרים חריגים ויוצאים מן הכלל, ע"פ שיקול דעתה, זכות לקבל כמועמדים לתמיכה, בכל אחד מהתחומים, תסריטים או סרטים וכן זכות לתמוך בתסריטים או סרטים גם אם אינם עומדים באמות המידה המפורטים בכלליה ובנהליה, וזאת בתנאי שפעולות אלו אינן סותרות את המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע. דירקטוריון הקרן אינו חייבת לנמק את שיקוליו בנוגע לפעולותיו במסגרת זו.
  3. הנהלת הקרן רשאית לאשר השתתפות הקרן במיזמים משותפים שונים בתחום הקולנוע, בתנאי שפעילות זו תהיה בהתאם למוגדר במבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע. במידת הצורך, יגובשו כללים ונהלים מיוחדים להפעלת המיזם המשותף.
  4. במטרה למנוע ניגוד עניינים בין חברי דירקטוריון הקרן, חברי הנהלת פרוייקט הקולנוע הישראלי, מנכ"ל הקרן, הלקטורים (קוראי התסריטים), בעלי התפקידים בקרן בכל תחום  ובכללם מלווי ההפקות והמנהלים האמנותיים, מנהל ההפקות ועובדי הקרן, לבין מגישי הבקשות לסיוע להפקה, יחולו על כל הנ"ל הכללים למניעת ניגוד עניינים שאושרו בדירקטוריון הקרן.
  5. ההשתתפות בהגשת בקשות לקבלת תמיכה לקרן ובקבלת התמיכה, כמפורט לעיל, היא במסגרת ובכפוף לאמור בכללים ובנוהל של פרוייקט הקולנוע הישראלי, ובכללי ונהלי הקרן; בכפוף למבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע לפי חוק יסודות התקציב התשמ"ה-1985; ובכפוף לכללי הקולנוע (הכרה בסרט כסרט ישראלי) התשס"ה-2005; בכפוף להוראות הדין ולאמות המידה הכלולות בחוק הקולנוע התשנ"ט-1999; בכפוף להוראות הדין הכלולות בחוק זכויות יוצרים התשס"ח-2007; בכפוף להוראות הדין ולאמות המידה הכלולות בחוק יסודות התקציב (תיקון מס' 40) התשע"א-2011; או בכפוף לחוקים, תקנות, מבחנים, כללים ונהלים אשר יבואו במקום החוקים, התקנות, המבחנים, הכללים והנהלים הנ"ל.

  6. דירקטוריון הקרן רשאי לקבל, מעת לעת, החלטות בדבר שינוי ו/או עדכון הכללים והנהלים של פרוייקט הקולנוע הישראלי. 
 
לוח זמנים צפוי לשנת 2025 בפרוייקט הקולנוע הישראלי

מועד א' להגשת ובחינת בקשות תמיכה בשנת 2025

פרסום קול קורא: 08.01.2025
מועד אחרון להגשת הבקשות: 08.02.2025
פרזנטציות (בתחומים בהם יתקיימו): אפריל/מאי 2025
תשובות למגישי הבקשות: תחילת יוני 2025

מועד ב' להגשת ובחינת בקשות תמיכה בשנת 2025

פרסום קול קורא: במהלך חודש יוני (יפורסם בקרוב)
מועד אחרון להגשת הבקשות: במהלך חודש יולי (יפורסם בקול הקורא)
פרזנטציות (בתחומים בהם יתקיימו): אוקטובר/נובמבר 2025
תשובות למגישי הבקשות: תחילת דצמבר 2025


לתשומת הלב:
תמיכות פרוייקט הקולנוע הישראלי לשנת 2025 מותנות ותלויות בקבלת תמיכת משרד התרבות והספורט בתחום זה על ידי הקרן. החלטות הקרן יתקבלו על פי מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט בתחום הקולנוע שיהיו בתוקף בעת קבלת ההחלטות. במקרה בו מבחני התמיכה שיהיו בתוקף בעת קבלת ההחלטות יעמדו בסתירה לכללי ונהלי פרוייקט הקולנוע הישראלי המצויים בתוקף כיום, או בסתירה לאמור בקול קורא זה, יגברו מבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט בתחום הקולנוע שיהיו בתוקף בעת קבלת ההחלטות.

כמו כן, ייתכנו שינויים בלו"ז ובקיומם של המועדים, בהתאם לנדרש במבחני התמיכה של משרד התרבות והספורט, ובהתאם לנסיבות. לוח הזמנים המפורט בדף זה הינו הערכה בלבד, ואינו מחייב את הקרן.

 

קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות, תל-אביב

לאתר הקרן לחצו פה

קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל אביב, נוסדה בשנת 1970 בשם: "קרן תל אביב לספרות ולאמנות". יוזם הקרן היה ראש העיר דאז, מר יהושע רבינוביץ ז"ל ובמותו נקראה הקרן על שמו. בהקמת הקרן היו שותפים שלושה גורמים: מר יהושע רבינובץ, ראש עיריית תל אביב - יפו, מר יגאל אלון, שר החינוך והתרבות בממשלת ישראל ומר אהרון בקר, יו"ר קרן פרץ נפתלי.

פעולות הקרן ומענקיה ממומנים מהכנסות הון היסוד שלה, מהקצבות עיריית תל אביב - יפו, מתמיכת משרד התרבות והספורט - מינהל התרבות והמועצה הישראלית לקולנוע, מהקצבות ממפעל הפיס וממקורות אחרים.

הקרן פועלת, בין השאר, בתחומי הספרות והשירה, המוסיקה, המחול, האמנות הפלסטית, התיאטרון והקולנוע. כמו כן, היא מקיימת קרן לסיוע לאמנים בשיתוף מפעל הפיס ומשרד התרבות והספורט - מינהל התרבות שנקראה על שמו של דודו דותן ז"ל,  מפעל לתיאטרון ניסויי - מת"ן - המשותף לה ולקרן ליאון רקנאטי ונתמך על ידי משרד התרבות והספורט - מינהל התרבות, פרוייקט קולנוע המשותף לה ולקרן ליאון רקאנטי ונתמך על ידי משרד התרבות והספורט - מנהל התרבות והמועצה הישראלית לקולנוע. בנוסף לכך, שותפה הקרן למפעלים ומיזמים רבים ומגוונים בכל תחומי האמנויות השונים.

דירקטוריון הקרן, הוא המוסד העליון של הקרן, חברים בו שמונה עשר דירקטורים:  עו"ד ליאור שפירא - יו"ר (משנת 2020), שלמה נקדימון - סיו"ר (משנת 2001), יעל אבקסיס (משנת 2022), גיל אלימלך (משנת 2022), טוקזאן בלן (משנת 2022), גרשון גלמן (משנת 2022), עו"ד אורלי וייסלברג-צור (משנת 2021), פרנסואז כפרי (משנת 2019), מארק נוימן (משנת 2022), שי נשר (משנת 2015), ענת עוז (משנת 2022), ניצה פרידמן (משנת 2019), עדי צברי (משנת 2021), דפנה צורי (משנת 2019), מוטי רייף (משנת 2022), אסתר שלם (משנת 2006).


הקרן פועלת באמצעות וועדות מקצועיות מייעצות. בוועדות משתתפים אישים בעלי מוניטין בענפי האמנות השונים. לפרוייקט קולנוע ולמת"ן הנהלות בראשות מר ליאון רקנאטי. מאז הקמתה של הקרן כיהנו בתפקיד יו"ר הדירקטוריון שלה מר יהושע רבינוביץ ז"ל, מר שלמה להט ז"ל, מר רוני מילוא, מר נתן וולוך, מר אסף זמיר ומר ניסן קרופסקי. כיום מכהן בתפקיד עו"ד ליאור שפירא, יו"ר מועצת עיריית תל אביב - יפו ומ"מ יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל.

 

 

Israel Cinema Project – An Overview

The Yehoshua Rabinovich Foundation for the Arts has been operating Israel Cinema Project – An Overview since 1988 within the framework of the Foundation and under its management. The project is independently funded and supported by the Cultural Administration at the Israeli Ministry of Culture and Sport, and the Israeli Council for Cinema.

The aim of the project is to encourage the production of high quality original Israeli films. It provides assistance to films by Israeli artists in the fields of production, completion and project development, according to criteria of quality, cinematic experience and personal expression, combining all of these with considerations of commercial success. In this way, the project contributes to creating an Israeli cinematic oeuvre that has depth and relevance, is unique and meaningful and will bring about a genuine pluralistic debate on the problems of Israeli identity and heritage, as well as current topics.

Within the framework of its activity, the Cinema Project supports the production of:

 

a. Full length Israeli feature films by both experienced and new directors.

b. Documentary films dealing with fundamental problems in Israeli society and culture.

c. Non-mainstream films originating from the Israeli periphery or from groups that lack a voice in Israeli mainstream cinema, such as immigrant directors, artists from the Arab sector, etc.

d. Student graduation films made for cinema in universities and film schools (at college level) throughout the country, with an aim to enable graduates to expand their cinematic experience.

One of the Project’s goals is to promote and nurture a variety of initiatives in Israeli cinema. Help is provided to artists from the level of graduation projects in film schools through the new generation of filmmakers, to those who are better established, encouraging them all to realize their original ideas in both feature films and documentaries. The films are screened in cinemas and cinematheques around the country, as well as broadcasted on television, and often enjoy high viewer ratings.

Since Cinema Project was established, it has become an influential force in Israeli cinema in general and has helped towards the production of some of the best films created in the country during that period.

To date the Foundation has supported the production of more than 1000 films. Among some of the more prominent projects that the Foundation has been recently involved with are:

  • Synonymes (Dir. Nadav Lapid). Winner of the Golden Bear Award at the 2019 Berlin International Film Festival.

  • The Cakemaker (Dir. Ofir Raul Graizer). Winner of the Prize of the Ecumenical Jury at the 2018 Karlovy Vary International Film Festival. Winner of the Best Film Award at the 2018 Israel Film Academy Awards.

  • Sand Storm  (Dir. Elite Zexer). Winner of the Grand Jury Prize for World Cinema at the 2017 Sundance International Film Festival. Winner of the Best Film Award at the 2017 Israel Film Academy Awards.

  • The Kindergarten Teacher (Dir. Nadav Lapid). Winner of the Grand Prize at the 2015 Taipei International Film Festival. Winner of Best Director Prize at the 2015 Goa International Film Festival.

  • The Gatekeepers (Dir. Dror Moreh). Nominated for Best Documentary Film at the American Academy Awards 2013 (The Oscar awards); Winner of the Best Documentary award at the Israel Academy Awards 2013.
  • The Policeman (Dir: Nadav Lapid). Winner of the Best Script Award at the Jerusalem Film Festival 2011; Winner of the Special Jury Award at the Locarno Film Festival 2011.

  • Precious Life (Dir: Shlomi Eldar). Shortlisted for Best Documentary Film at the American Academy Awards 2010 (the Oscar awards); Winner of the Audience Award at the Locarno Film Festival 2010

  • The Human Resources Manager (Dir: Eran Riklis). Winner of the Israeli Film Academy Award for Best Film 2010; Winner of the Audience Award at the Locarno Film Festival 2010.

  • Beaufort (Dir: Joseph Cedar). Nominee for the Best Foreign Language Film at the 2008 American Academy Awards; Winner of the Silver Bear for Best Director at the Berlin Film Festival 2007.

  • Seven Days (Dir. Ronit Elkabetz, Shlomi Elkabetz). Opening film for the Cannes Film Festival "Critic's Week" 2008, and winner of the Mostra de Valencia's 2008 Golden palm for The Best Director prize & The Best Performance for Female actress prize.

  • The House on August Street (Dir: Ayelet Bargur). Winner of the 2008 Best Documentary Award by the European Association of Regional Broadcasters (CIRCOM).

  • My Father My Lord (Dir: David Volach). Winner of the Best Film Award at the Tribeca Film Festival 2007.

  • Tehilim (Dir. Raphael Nadjari). Screened at the Festival de Cannes 2007.

  • Disengagement (Dir. Amos Gitai). Screened at the Toronto Film Festival 2007.

  • Bridge Over The Wadi (Dir. Barack and Tomer Heymann). Winner of the Best Asian Documentary Film Award at the Shanghai TV Festival 2007.

  • Faitless (Dir. Layos Koltai). In Competition – The Berlin Film Festival 2006. Nominated for Best Cinematography and Best Soundtrack at the European Film Academy Awards 2006.

  • Forgivness (Dir. Udi Aloni). Screened at The Berlin Film Festival 2005; In Competition at The Tokyo Film Festival 2005.

  • Or (Dir: Keren Yadaya). Winner of the Golden Camera Award for Best New Director at the Festival de Cannes 2004.

  • Atash (Director Tawfik Abu Wael). Screened at Critics Week at the Festival de Cannes 2004.

  • And You Took a Wife (Dir: Ronit Alkabetz). Screened at Critics Week at The Venice Film Festival 2004.

 

Chair of Cinema Project: Mr. Leon Recanati

Director General of the Foundation: Giora Einy, Adv.

Joint Director General: Mr. Yoav Abramovich

Director of International Affairs and Co-Production: Ms. Osnat Bukofzer

Head of Productions: Mrs. Yael Simhony

Artistic Director, Head of the Professional Advisory Committee for Feature Films: Mr. Yoav Abramovich

Artistic Director, The Professional Advisory Committee for Documentary Films: Mr. Pini Schatz

Artistic Director, Head of the Professional Advisory Committee for Student Graduate Films: Ms. Orly Malessa

 

The Rabinovich Foundation can accept submissions only from filmmakers who are Israeli residents. We can only support Israeli films, or international co-productions between a producer that is a resident of country that the State of Israel has an international coproduction agreement with, and an Israeli co-producer.

For any questions regarding the subject of film production in Israel or international co-production with an Israeli co-producer, please contact us at:

[email protected]