טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
סינופסיס מורחב (עד 3 עמודים).
תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
תסריט מפורט ומלא של הסרט המוצע, עם מספור עמודים.
קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה.
לבקשות בתחום האנימציה חובה לצרף בתחילת מסמך התסריט 2-5 עמודי קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת. בנוסף, בתחום האנימציה חובה להגיש לינק עם טסט אנימציה, טריילר או אנימטיק באורך של עד דקה.
הצהרה על זכויות בפרוייקט.
הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות).
כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
מכתב המפרט מצב ההפקה ואת הצורך בהשלמה.
טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
סינופסיס מורחב (עד 3 עמודים).
תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
גרסת עריכה הסרט במצבו בעת ההגשה, בשלב ראף-קאט לפחות. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש.
לבקשות בתחום האנימציה יש לצרף גרסת עריכה כנ"ל בשלב האנימטיק המלא לפחות.
הצהרה על זכויות בפרוייקט.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות).
כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
סינופסיס מורחב (4-6 עמודים).
תקציב פיתוח ופירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים לפיתוח.
קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה.
לבקשות בתחום האנימציה ניתן לצרף בתחילת מסמך הסינופסיס המורחב 2 עמודי רפרנס עם קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת.
הצהרה על זכויות בפרוייקט.
הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות).
כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
סינופסיס (תקציר) בן 300-500 מילים לסרט תעודה.
הצהרת כוונות היוצר/ים (300-500 מילים).
תסריט מלא לסרט תעודה, הכולל את החלקים הבאים, מאוחדים במסמך אחד: פירוט מבנה הסרט ותפיסה ויזואלית, מהלך עלילתי משוער, עיקרי התחקיר ותיאור הדמויות (עד 2,500 מילים).
תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב
קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
לבקשות בתחום האנימציה חובה לצרף בתחילת מסמך התסריט 2-5 עמודי קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת. בנוסף, בתחום האנימציה חובה להגיש לינק עם טסט אנימציה, טריילר או אנימטיק באורך של עד דקה.
לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה.
הצהרה על זכויות בפרוייקט.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות).
כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
מכתב המפרט מצב ההפקה ואת הצורך בהשלמה.
תקציר בן 300-500 מילים, המתאר את המהלך העלילתי של הסרט.
הצהרת כוונות היוצר/ים (300-500 מילים).
תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב
קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
גרסת עריכה הסרט במצבו בעת ההגשה, בשלב ראף-קאט לפחות. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש.
הצהרה על זכויות בפרוייקט.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות).
כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
הצהרת כוונות היוצר/ים (300-500 מילים).
קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
לבקשות בתחום האנימציה יש לצרף סקיצות וחומרים גרפיים.
לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה.
הצהרה על זכויות בפרוייקט.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות).
כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר (פרמיס) בן 80-100 מילים של הסרט.
דף תיאור דמויות (שורה לכל דמות: שם הדמות, גיל, הקשר לגיבור/ה, מאפיינים נוספים).
הצהרת כוונות היוצר/ים (עד 300 מילים).
סינופסיס, המתאר את המהלך העלילתי המלא של הסרט (עד 300 מילים).
תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים
לוח זמנים מתוכנן, הכולל פירוט תאריכי יעד עיקריים להפקה.
תסריט מפורט ומלא של הסרט המוצע, עם מספור עמודים.
קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה.
לבקשות בתחום האנימציה חובה לצרף בתחילת מסמך התסריט 2 עמודי קונספט ארט הכולל עיצובי דמויות ורקעים, וסטוריבורד לסצינה אחת. בנוסף, בתחום האנימציה ניתן להגיש לינק עם טסט אנימציה, טריילר או אנימטיק באורך של עד דקה.
פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים.
אישור מוסד הלימודים על כך שהסרט הינו סרט גמר לימודיו של מגיש הבקשה.
הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות).
כל המסמכים הנ"ל (פרט לטופס ההגשה המקוון, לקורות החיים, להצהרה על הזכויות ולהצהרה על ההגשות הקודמות) יוגשו לקרן ללא ציון שם המפיק, הבמאי או התסריטאי. יש להקפיד כי גם בחומרי הצפייה המצורפים לא יופיעו שמות אלו, כולל בשם הערוץ המקוון בו שמורים חומרי הצפייה. אי הקפדה על כלל זה עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה ללא נימוק נוסף.
אי הגשתם של כל הטפסים והנספחים הנדרשים בכל אחד מהמסלולים הנ"ל, או הגשה חלקית של טופס או נספח, עלולה להוות עילה לדחיית הבקשה על ידי הקרן, ללא נימוק נוסף. הגשה של בקשת תמיכה למסלול הלא נכון עלולה להוות עילה לדחיית הבקשה על ידי הקרן, ללא נימוק נוסף.
פרק זמן מרבי לבחינת בקשות לסיוע ולקבלת החלטה לגביהן לא יעלה על ארבעה חודשים מהמועד האחרון להגשת בקשות אם נקבע מועד כאמור.
הקרן תעביר למבקש בקשת תמיכה, בסמוך לאחר קבלת החלטה בבקשה לסיוע, מענה כתוב ומנומק, בצירוף חוות הדעת של הלקטורים בלא ציון שמם. המענה יועבר כתובת הדוא"ל שנמסרה לקרן בבקשת התמיכה. באחריות המבקש לוודא כי תיבת הדוא"ל פעילה וזמינה, וכי מסננים למיניהם לא מונעים את קבלת תכתובות והודעות הדוא"ל מהקרן.
כהונתם של הלקטורים מוגבלת לתקופה שלא תעלה על שנתיים, ולא יותר מכהונה אחת ברציפות בקרן; לעניין זה, העדר רציפות תיחשב הפסקה בכהונת הלקטור שמשכה כמשך הכהונה האחרונה שלו בקרן.
זכותו של יוצר להגיש לקרן 3 פעמים בקשה לסיוע לגבי אותו סרט, ובמקרה כזה תידון כל בקשה על ידי צוות לקטורים אחר.
הקרן לא תעניק סיוע לסרט אם רוב הלקטורים שבחנו את הבקשה לסיוע שהוגשה לגביו, המליצו שלא לתמוך בו.
יוצר שבקשתו לסיוע נדחתה לאחר שלושה סבבים כאמור יהיה זכאי להגיש לקרן השגה; ההשגה תוגש בתוך חודשיים לאחר שנמסרה ליוצר ההחלטה שהתקבלה בעניינו בסבב השלישי; ההשגה תידון לפני ועדה של הקרן שתורכב משלושה חברים: שניים מקרב חברי הוועד המנהל של הקרן ונציג ציבור שימנה המוסד מקרב מאגר הלקטורים, ובלבד שמתקיימים לגביו שני אלה:
(1) הוא אינו מועסק על ידי המוסד ולא הועסק על ידו בשנתיים שקדמו למינויו לוועדה;
(2) הוא בעל ניסיון שלא יפחת מ-5 שנים בקריאת תסריטים.
הקרן שומרת לעצמה את הזכות לדון, בנסיבות מיוחדות, בבקשות לתמיכה בכל עת על פי שיקול דעתה. במקרה כזה, הדיון יתקיים במסגרת הועדה לבקשות חריגות, ובהתאם להוראות המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע.
בין מגיש בקשת תמיכה שזכתה לתמיכת הקרן לבין הקרן ייחתם הסכם. ההסכם יוכן על ידי הקרן. הנושאים הכספיים והמשפטיים (כולל בטחונות, לוח זמנים, ערבויות, חלוקת הכספים וכיוצ"ב) ייכללו בהסכם שייחתם בין הקרן לבין מקבל התמיכה.
חתימה על ההסכם על ידי שני הצדדים תהווה תנאי מוקדם לקבלת התמיכה.
מימוש התמיכה והחתימה על ההסכם הנ"ל תלויים, בין השאר, ביכולת הפרוייקטים הנבחרים לספק הוכחה על השגת מקורות מימון לתקציב ההפקה במלואו, והם יבואו רק לאחר שיובטח מימון מלא לתקציב הפקת הסרט. תקציב הפרוייקט, מימונו ויתר פרטי ההפקה, בין השאר, חייבים לקבל את אישור מנהל ההפקות של הקרן. מנהל ההפקות רשאי להתנות את מימוש התמיכה ואת החתימה על ההסכם הנ"ל בשינויים שיעשו בתקציב, בתכנית המימון ובתכנית ההפקה לפי המלצתו.
בעלי התפקידים המרכזיים בפרוייקטים שייבחרו – מפיק/ה, במאי/ת, תסריטאי/ת – חייבים לקבל את אישור הקרן. כמו כן, יש להעביר לאישור הקרן את הליהוק המרכזי של הסרט. הקרן רשאית להתנות את אישור הפרוייקט ואת החתימה על ההסכם הנ"ל בשינויים שייעשו בתסריט לפי המלצתה, ורק אישורו של תסריט סופי ע"י הקרן, יאפשר מימוש התמיכה בפרוייקט. על יוצרי הסרט לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו להפקה, כולל תאריך התחלה ותאריך סיום. כל שינוי בלוח הזמנים טעון הסכמה ואישור של הקרן. לא תתאפשר כל החלטה חד צדדית בנושא זה.
החלפת במאי או מפיק של פרוייקט שזכה לתמיכת הקרן מבטלת את תמיכת הקרן באותו פרוייקט.
שינוי מהותי שלא אושר בתסריט של פרוייקט שזכה בתמיכת הקרן או בתכנית ההפקה של פרוייקט שזכה בתמיכת הקרן מבטלת את תמיכת הקרן באותו פרוייקט. "מהותי" לפי סעיף זה הוא בהתאם לשיקול דעתם הבלעדי של נציגי הקרן.
ההשקעה בסרטים ובפרוייקטים שעל התמיכה בהם החליטה הקרן מוגבלת בזמן. אם לא ייחתם הסכם בין מקבל התמיכה ובין הקרן בתוך שנתיים ממועד ההחלטה של הקרן על התמיכה בפרוייקט, רשאי מנכ"ל הקרן, בהמלצת מנהל ההפקות של הקרן, להחליט על ביטול התמיכה.
על הפקת הסרט לעמוד בלוח הזמנים המצוין בהסכם, אלא אם אושר אחרת על ידי הקרן. במידה של אי עמידה בלוח הזמנים, רשאי מנכ"ל הקרן, בהמלצת מנהל ההפקות של פרוייקט הקולנוע הישראלי, להחליט על ביטול התמיכה.
תמיכת הקרן בסרט תינתן בצמוד להתקדמות ההפקה בשלביה השונים, בחלוקת תשלומים, על פי אחוזים, תנאים ולוח זמנים שיפורטו בהסכם. תמיכת הקרן בסרט בכל השלבים מותנית בהעברה לקרן של הכספים המיועדים לסרט זה ממינהל התרבות במשרד התרבות והספורט, ע"פ המלצת המועצה הישראלית לקולנוע, ו/או משרד האוצר.
במידה ויוטל על סכום התמיכה הניתן על ידי הקרן, מסיבה כלשהי, מס או היטל כלשהו, לרבות מס ערך מוסף ושינוי בשיעורו של מס קיים, ישולם כל מס על ידי הפקת הסרט.
כל הפקת סרט שיקבל תמיכה מתחייבת להמציא לקרן, מיד עם סיום הפקתו, עותק באיכות טובה לפי דרישת הקרן, בפורמט מקובל לפי דרישת הקרן.
הקרן תהיה רשאית להקרין את הסרט הגמור או חלקים ממנו בהקרנות בלתי מסחריות ובפרוייקטים בלתי מסחריים על פי שיקול דעתה, בכל סוגי המדיה, ומבלי שיוצר, מפיקי, מפיצי או בעלי זכויות אחרים בסרט יהיו זכאים לתמורה כלשהי עבור השימוש. בנוסף רשאית הקרן לעשות שימוש בלתי מסחרי בהעתקי הסרט, בצילומים, בטריילרים וכיוצ"ב מתוך הסרט, ומבלי שיוצר, מפיקי, מפיצי או בעלי זכויות אחרים בסרט יהיו זכאים לתמורה כלשהי עבור השימוש הנ"ל.
יוצר שבקשתו לסיוע לגבי אותו סרט נדחתה על ידי הקרן לאחר שלושה סבבים בהם הגיש לקרן בקשה לסיוע, יוכל להגיש לקרן השגה. ההשגה תוגש בתוך חודשיים לאחר שנמסרה ליוצר ההחלטה שהתקבלה בעניינו בסבב השלישי.
ההשגה תידון לפני ועדה של המוסד שתורכב משלושה חברים: שניים מקרב חברי הדירקטוריון (הועד המנהל) ונציג ציבור שימנה המוסד מקרב מאגר הלקטורים של משרד התרבות והספורט, ובלבד שמתקיימים לגביו שני אלה:
א. אינו מועסק על ידי הקרן ולא הועסק על ידו בשנתיים שקדמו למינויו לוועדה.
ב. הוא בעל ניסיון שלא יפחת מ–5 שנים בקריאת תסריטים.
הקרן שומרת לעצמה את הזכות שלא לבחור בתסריט כלשהו מקרב התסריטים שהוגשו. בחירת התסריטים היא על פי שיקול דעתו הבלעדי של דירקטוריון הקרן.
הקרן שומרת לעצמה, אך ורק במקרים חריגים ויוצאים מן הכלל, ע"פ שיקול דעתה, זכות לקבל כמועמדים לתמיכה, בכל אחד מהתחומים, תסריטים או סרטים וכן זכות לתמוך בתסריטים או סרטים גם אם אינם עומדים באמות המידה המפורטים בכלליה ובנהליה, וזאת בתנאי שפעולות אלו אינן סותרות את המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע. דירקטוריון הקרן אינו חייבת לנמק את שיקוליו בנוגע לפעולותיו במסגרת זו.
הנהלת הקרן רשאית לאשר השתתפות הקרן במיזמים משותפים שונים בתחום הקולנוע, בתנאי שפעילות זו תהיה בהתאם למוגדר במבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע. במידת הצורך, יגובשו כללים ונהלים מיוחדים להפעלת המיזם המשותף.
במטרה למנוע ניגוד עניינים בין חברי דירקטוריון הקרן, חברי הנהלת פרוייקט הקולנוע הישראלי, מנכ"ל הקרן, הלקטורים (קוראי התסריטים), בעלי התפקידים בקרן בכל תחום ובכללם מלווי ההפקות והמנהלים האמנותיים, מנהל ההפקות ועובדי הקרן, לבין מגישי הבקשות לסיוע להפקה, יחולו על כל הנ"ל הכללים למניעת ניגוד עניינים שאושרו בדירקטוריון הקרן.
ההשתתפות בהגשת בקשות לקבלת תמיכה לקרן ובקבלת התמיכה, כמפורט לעיל, היא במסגרת ובכפוף לאמור בכללים ובנוהל של פרוייקט הקולנוע הישראלי, ובכללי ונהלי הקרן; בכפוף למבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום הקולנוע לפי חוק יסודות התקציב התשמ"ה-1985; ובכפוף לכללי הקולנוע (הכרה בסרט כסרט ישראלי) התשס"ה-2005; בכפוף להוראות הדין ולאמות המידה הכלולות בחוק הקולנוע התשנ"ט-1999; בכפוף להוראות הדין הכלולות בחוק זכויות יוצרים התשס"ח-2007; בכפוף להוראות הדין ולאמות המידה הכלולות בחוק יסודות התקציב (תיקון מס' 40) התשע"א-2011; או בכפוף לחוקים, תקנות, מבחנים, כללים ונהלים אשר יבואו במקום החוקים, התקנות, המבחנים, הכללים והנהלים הנ"ל.
דירקטוריון הקרן רשאי לקבל, מעת לעת, החלטות בדבר שינוי ו/או עדכון הכללים והנהלים של פרוייקט הקולנוע הישראלי.