סטודנטים

כשברקע פתיחת תחנת רכבת ישראל באופקים, הסרט שוזר שיחות עם ארבע נשים בשיכון. שיחות העוסקות בשורשים אישיים וקהילתיים מובילות לעולמות פנימיים מרתקים. אסתר, אמה החרדית של דורין הטרנסג׳נדרית, מתרה בה במרוקאית לא לעשות שינוי מין. אנה דואגת לחתולים שהעירייה מנסה להרעיל ועליזה היא אלמנה המתכננת לעזוב את הבלוק לראשונה.

נעמה ולילך, זוג בנות 35, מנסות להיכנס להיריון כבר תקופה ארוכה ללא הצלחה. לילך עוברת אינספור הזרעות והתסכול מתגבר. נעמה מתחילה לפחד שהיא מאבדת את לילך. היא משכנעת את עצמה שלילך רוצה וזקוקה למשהו שאין ביכולתה לתת לה- זין. במטרה לעזור, חברה מציעה לה לגשת לימימה- מטפלת אלטרנטיבית מיוחדת שיכולה לעשות הכל. היחסים של נעמה ולילך מדרדרים ונעמה הנואשת, שלא מאמינה שההיריון עוד יגיע, פונה לימימה. "אני צריכה זין", היא אומרת לה. למחרת לילך מגלה שהיא בהיריון והן מאושרות. החיבור המחודש ביניהן לא מעלים את המשאלה של נעמה, שהופכת לסיוט שמתגשם.

חייל מילואים שקט ומופנם נשלח לשמור על אנטנות מבודדות במדבר ומצטרף לסרגיי, מאבטח מתקנים שבוז ובעייתי ששומר במקום ומחכה למחליף שלו. השניים מתיידדים מעט ומעבירים את השעמום תחת החום הכבד במשחקי שח וביריות על פחיות שימורים מחוץ לבסיס.

כאשר באחד מטיוליו במדבר מבחין הגיבור בגופה של ילד שלאחר מכן נעלמת באופן מסתורי, חשדות, פחדים ורגשות אשם סוחפים אותו לתעלומה מסתורית. האם הם בטעות פגעו בילד? האם סרגיי מסתיר משהו? או שמא הגיבור מאבד את דעתו תחת הקרינה של האנטנות? המתח בין הגלוי והנסתר מטשטש את התמונה ואת הסוד שחבוי בסרט.

מג'נון הוא סרט מתח קצר על תפיסה ותקשורת משובשת ועל הקשר שבין ראייה למוסר. הוא מתאר פגישה פנים אל פנים עם אחר מוחלט ומאיים שאותו לא ניתן לפרש בקלות ולהפוך לזהה ומוכר. זה יכול להיות אויב, חבר או אפילו האחרות ששוכנת בתוכך.

בהתכנסויות משפחתיות מורחבות עומר תמיד מרגיש שקוף. כשבת דודתו, כוכבת הילדים, מקבלת ביקורת רעה וזוכה לעידוד המשפחה המעריצה, דורשים ממנו כולם לומר לה "כל הכבוד". הוא הגאה מסרב להיכנע.

לגלי יש עיניים גדולות וחומות שאוהבות להתבונן על העולם. דרך מבטה אנחנו נחשפים לעולמה הפנימי שמלא בבלבול וחסר בגבולות. גלי היא צעירה אבודה, בת להורים גרושים, אשר מתגוררת עם אמה שניכר שהיחסים בין שתיהן לא בשיא. גלי מוצאת את עצמה מאוד מבולבלת כאשר היא פוגשת בלילך (40), בת זוגתו החדשה של אביה, דורון (51) ומתחילה להמשך אליה. לילך, שמנהלת את בית החולים לחיות בר בספארי רמת גן, מציעה לגלי לבוא למקום עבודתה ולהתנדב שם. גלי, כאחת שמתקשרת עם חיות טוב יותר מאשר בני אדם, מוצאת הרעיון מהפנט, ואת לילך כמהפנטת אפילו יותר. גלי, שמעולם לא הצליחה למצוא לעצמה מודל לחיקוי ראוי, מצליחה למצוא את המקום הזה אצל לילך, ובעיקר מוצאת את הגבולות בין הערצה לתשוקה מטושטשים. ברקע, מתנדבת אחרת בשם מיכל נדלקת על גלי, ומציגה לנו אופציה הגיונית יותר למערכת יחסים רומנטית בין שתי נשים, אחריה גלי מחפשת.

לאורך השנים נתפסה שכונת כפר שלם כשכונת עוני, שכונת פשע. רגע לפני שהתושבים הותיקים מאבדים את האחיזה על הקרקע והשכונה משנה לחלוטין את פניה ומצמיחה בניינים לבנים, יוצא הבמאי, בן המקום, למסע אישי של זהות ושייכות בתחנות חייו השונות של הכפר.

״פוּטְסְטְרֶצֶ'ר״ מתעד את ניסיונה של אמנית צעירה להפוך לבלרינה תוך החלטה לייצר מהתהליך סרט, חרף הידיעה שבלתי סביר שתצליח עקב המאפיינים הפיזיולוגיים של גופה וכן עקב בקשתה לקבוע דרך אינדיבידואלית, בלתי מוסדית ובלתי מעוגנת להפוך לרקדנית.

לאורך הסרט מנסה האמנית לכפות על גופה את אורח החיים והמאפיינים הפיזיים אשר נדרשים מרקדן בלט קלאסי, כגון תפריט תזונה קפדני, שיעורי בלט ואימוני כושר וגמישות. תיעוד התהליך מתחיל בפיסול סדרת מכשירי בלט מאולתרים אותם היא מתקינה בחדרה על מנת למתוח את גופה, וממשיך ומתאר שגרת אימונים ומדידות ארוכה שמגיעה לשיאה באודישן לבלט הישראלי

המחול הוא אמנות המבטאת יופי, מוזיקה ויצירתיות – ובו בזמן הוא מסוגל להיות גם אמצעי ביטוי אישי.וחברתי: להביע כאב, לבטא מחאה או לתבוע צדק. הסרטים בפרויקט מציגים באמצעות היבטים שונים של המחול את מירקם התרבות העשיר והמורכב של החיים בישראל. כל סרט מביא את נקודת המבט של יוצרו על מארג החיים הישראלי, ויחדיו הם נרקמים לפסיפס שמשקף חברה רבת-רבדים החולקת אמצעי ביטוי משותף: המחול. בחרתי בנושא בגלל הדמיון והקשר האמיץ בין שתי האמנויות – המחול והקולנוע – שהן כשתי שפות הנובעות הן מהנפש של היוצרים והן מתוך החברה שבה הן מתקיימות.

שני גברים שהכירו זה עתה מבלים לילה סוער בדירה תל אביבית. הם שוכבים, הם מדברים, זה מרגיש כה קרוב. עד שהכמיהה לאהבה נכנסת לחדר.

צור הולך לקחת חפצים אחרונים מהדירה של עינת חברתו לשעבר. כאשר הוא מגיע לשם הוא מגלה שהיא מקיימת אודישנים לסרט על הזוגיות שלהם. המצב האבסורדי גורם לצור לבחון מחדש את מערכת היחסים שלהם.

עמוד 1 מתוך 21