עלילתי

לאחר 7 שנים באירופה מגיע רוני עמרם, 38, לביקור פתע בבית ילדותו בשכונת התקווה. אבי, אחיו הצעיר בן 28, חי עם הסבתא, עמומה. עמומה לא זזה ממיטתה ושולטת בעולמה דרך פריסקופ שמאפשר לה להסתכל בשכונה מרחוק. היא זוכרת הכל, את כל מי שעשה רע למשפחת עמרם ובעיקר את השכן דלומי שבייש את משפחתם כשניהל רומן עם אמם של אבי ורוני. רומן שהסתיים בטרגדיה.לצערה של עמומה נכדה אבי, מאוהב נואשות בבתו של "הנחש" דלומי, זהר.

המילים הקשות של עמומה אל זהר מטפטפות כמו רעל אל נפשו של אבי ולא מאפשרות לו לממש את אהבתו.

החזרה של האח הגדול רוני לארץ, היא בתחילה מפגש מרגש בין אחים, אבל אט אט מעלה שדים רדומים מהטרגדיה שהביאה להתפרקות המשפחה. רוני שבורח מחובות הימורים שהשאיר באירופה, מתחיל להמר על משחקי הקבוצה שאחיו מעריץ, בני יהודה מהשכונה. ברגע האמת אבי נאלץ לבחור אם להישאר מלאך טהור ולהסתכן לאבד את כל היקר לו או שאולי בפעם הראשונה בחייו יאלץ לרדת אל הבוץ ולהתלכלך כדי להציל את חייו.

העלילה מתרחשת ברוסיה של המאה ה-16 ומבוססת על ספרו של מנדלה מוכר ספרים. פישקה הוא יהודי בעיירה יהודית שקטה שחבורות בריונים רוסיות נוהגות לערוך בה פוגרומים. אויב נוסף יש לעיירה, פייבוש מנהיגה האכזרי של חבורת קבצנים יהודית. החבורה לא מהססת להרוג יהודים כדי לגנוב את רכושם. פישקה מוצא את עצמו בקרב עם הקבצנים ולכן הוא נמלט ליערות, שם מצטרפים אליו פליטי הפוגרומים. הוא הופך למנהיג של החבורה, והופך את אלו שחברו אליו לבריגדה היהודית הראשונה.

"מישהו לרוץ איתו" עפ"י הרומן רב המכר מאת דויד גרוסמן. אסף, נער ביישן וגמלוני, נעקר משגרת יומו כשהוא נלקח למשימה חסרת סיכוי: לאתר את הבעלים של כלבה עזובה שנמצאה משוטטת ברחובות העיר. בחיפוש אחר בעליה מובילה אותו הכלבה לאנשים ולמקומות שבאמצעותם נגלה לאסף סיפור מופלא השואב אותו לתוכו: סיפורה של תמר. חודש לפני, תמר, מוסיקאית מחוננת יוצאת עם כלבתה להרפתקת חיפוש נועזת, כמעט מטורפת, ברחובותיה האפלים ביותר של ירושלים ונלכדת לתוך עולם מנוכר ומסוכן. לאסף הנדהם והמוקסם אין ברירה אלא לרוץ בעקבות הנערה המסתורית, עוד לפני שהכל ברור לו ולפני שפגש אותה ממש.

דיוויד, יהודי אמריקני צעיר, אידיאליסט ברוחו, מתגייס לצה"ל ומוצא עצמו יורה למוות בילדה פלסטינית בת עשר. הוא מאושפז במוסד פסיכיאטרי היושב על חורבות הכפר הפלסטיני דיר יאסין. רוחות הרפאים של נרצחי הכפר מנסים לתקשר עימו דרך מאושפז אחר במוסד, ניצול שואה. אביו של דיוויד, ניצול שואה אף הוא, מנסה נואשות להציל את נפשו של בנו ע"י הבאתו לניו יורק ומטפל בו בתרופה כימו-טכנולוגית בניסיון לחיות חיים נורמאלים. בניו יורק מתאהב דיוויד בלילה, אמריקנית ממוצא פלסטיני, אם לילדה. אמל, ביתה של לילה, דומה להפליא לילדה בה ירה דיוויד למוות. האם יצליח לגבור דיוויד על הטראומה תוך שרטוט גורלו?

סיפורו של גיורי, נער יהודי הונגרי המחפש את משמעות העבר. בהיותו בן 14, לאחר שניצל ממחנות ההשמדה של גרמניה הנאצית, הוא חוזר להונגריה ומגלה כי כולם סביבו מתנהגים כאילו דבר לא קרה. חבריו ושכניו מעודדים אותו להניח את העבר מאחוריו, אולם הוא מתקשה להתמודד עם העובדה שהוא אינו מתחבר לשורשיו הרוחניים היהודיים מחד, ומאידך גם מדינתו מנדה אותו ממנה. מבוסס על סיפור מאת אמרה קרטץ, זוכת פרס נובל לספרות.

במרכז הסרט עומדת מערכת יחסים סבוכה וטעונה רגשית בין אם מבוגרת לבנה החולה. כמו באגדה הידועה "פרח לב הזהב", בה יוצא ילד לחפש אחר הפרח שיציל את אמו החולה, כן ב"ידיים קשורות", בהיפוך תפקידים, יוצאת האם להשיג גראס, אשר יקל על מכאובי בנה. יציאתה מהבית, שאמורה הייתה להיות קצרה, הופכת למסע ארוך אל תוך הלילה התל-אביבי, בו עולות מן העבר תמונות המאיימות להפיל חומות של הכחשה, מאחוריהן הסתתרה האם במשך שנים.

אביבה, (אסי כהן), מבשלת במלון בטבריה בעלת כישרון כתיבה שהוצנע במשך השנים.   יום אחד בעזרת אחותה מגיעה אביבה לעודד(ששון גבאי), סופר מפורסם שמפתיח לקחת אותה תחת חסותו. חלומה של אביבה לוקח אחריה ומטלטל את חייהם של כל יקיריה, בעלה המובטל (דרור קרן), הורייה, שלושת ילדיה שכל אחד בעל צרות משלו ובמיוחד את חייה של אחותה (רותם אבוהב) שמתברר שגם לה יש רצונות משלה. אך מתגלה שלעודד יש תוכניות אחרות שלוקחות את אביבה למקום של חשבון נפש שמושך ריבים וקשיים עם כל יקיריה.

תקציר הסרט: מנחם פרנקל  בן השש עשרה שואף להיות עצמאי, לעזוב את משפחתו החרדית ולחוות חוויות מסעירות וחדשות. אביו, אלי, מתעמת איתו ומבקש לעצב את דמותו לגבר צעיר, רציני, מאמין ובעל שאיפות לגבי עתידו. יום אחד, בשעה שהם נוסעים מביתם, חש לפתע אלי ברע. מנחם רץ להשיג עזרה, אך עם שובו, הוא נדהם לגלות שאביו נעלם, מבלי להשאיר עקבות.

וריאציה על סיפור "עקדת יצחק" המתכתבת עם סרטו של קז'ישטוף קישלובסקי, "אנוכי ה' אלוהיך", הראשון בסדרת "עשרת הדברות" (דקאלוג). הצצה נדירה לתוך עולמה של משפחה חרדית ליטאית המתכוננת לנסיעה לים המלח, תוך מסע אל עולמו של הגיבור ומשאלות ליבם של ההולכים אחריו – האם והבן..

תקציר הסרט : על רקע של פנימייה לנשים צעירות חרדיות, פורצת פרשת אהבה בין בת רב חריפה, המפלסת לעצמה שבילים חדשים, לבין בת יהלומן בלגי המורדת במוסכמות החרדיות. על רקע צפת של קבלה וטקסים פולחניים, מושפעות השתיים מפגישה רגשית עם חוזרת בתשובה, המעורבת בפרשיית רצח.