חדשות

פרסים בפסטיבל קאן 2016 לסרטים "שבוע ויום" ו"אנה"

אנו שמחים וגאים להביא לידיעתכם כי שני סרטים שהפקתם נתמכה על ידי קרן רבינוביץ – פרוייקט קולנוע זכו בפרסים בינלאומיים חשובים בפסטיבל קאן:

  • הסרט העלילתי באורך מלא "שבוע ויום" בבימויו של הבמאי הצעיר אסף פולונסקי ובהפקתם של נעמי לבארי וסער יוגב מחברת "בלאק שיפ הפקות סרטים", שזכה בפרס קרן גאן (פרס מיוחד להפצת הסרט בצרפת), במסגרת "שבוע הביקורת".
  • סרט הגמר "אנה" של הסטודנטית לקולנוע אור סיני מבית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, שזכה בפרס הראשון בתחרות ה"סינפונדסיון". פרס זה נחשב לפרס החשוב ביותר בעולם לסרטי סטודנטים, והזכייה בו היא הישג משמעותי לקולנוע הישראלי כולו.

"אנה" הוא הסרט הישראלי השני לזכות בפרס הראשון בתולדות תחרות ה"סינפונדסיון". קדם לו רק "המנון" של הבמאי אלעד קידן מבית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל שזכה בפרס בשנת 2008, ושהופק אף הוא בשעתו בתמיכת קרן רבינוביץ.

עלילת "שבוע ויום" עוקבת אחר זוג הורים שאיבדו את בנם הצעיר שנפטר ממחלת הסרטן והם מנסים לאסוף את עצמם ולחזור לשגרת החיים עם סיום השבעה ולאורך יום אחד שאחריה, כאשר כל אחד מהם מנסה בדרכו לעכל את אבלו.

עלילת "אנה" עוקבת אחר אישה גרושה שמוצאת את עצמה לראשונה לבד, ויוצאת למסע קטן אחר גבר שיעניק לה את המגע הנכון בעיירה הדרומית בה היא חיה.
להלן קישורים למבחר כתבות שפורסמו באתרי האינטרנט הישראליים בנושא זכייתם של הסרטים בפרסים בפסטיבל:
הארץ
ynet
וואלה

פרט לזכיות מרשימות אלו, אנו שמחים לבשר על הצלחתם של שני מיזמי שיווק מערכתי להם היתה שותפה קרן רבינוביץ במסגרת ביתן הקולנוע הישראלי החדש שנפתח השנה לראשונה בפסטיבל קאן: יום האנימציה הישראלית, ופיצ'ינג סרטים עלילתיים באורך מלא. השקעות בינלאומיות הן אחד ממקורות ההשקעה המשמעותיים בקולנוע הישראלי בעשור האחרון, ושני המיזמים סייעו בחשיפת הקולנוע הישראלי בפני קהל המפיקים והמשקיעים הזרים בפסטיבל הסרטים החשוב בעולם.