מאמרים

פרס ראשון לסרט "סופת חול" בתחרות הבינלאומית בפסטיבל סאנדנס

אנו שמחים וגאים להביא לידיעתכם כי הסרט העלילתי באורך מלא "סופת חול" בבימויה של הבמאית הצעירה עילית זקצר ובהפקתם של חיים מקלברג ואסתי יעקב-מקלברג (תותים הפקות), שהפקתו נתמכה על ידי קרן רבינוביץ – פרוייקט קולנוע, זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בתחרות הבינלאומית של פסטיבל הסרטים סאנדנס בארה"ב.

פסטיבל הסרטים סאנדנס הוא אחד מפסטיבלי הסרטים הידועים והחשובים בעולם, בו מתמודדים הסרטים הטובים ביותר בעולם במסגרת תחרות בינלאומית. זכייתו של סרט ישראלי בפרס הראשון של חבר שופטים בתחרות הבינלאומית של פסטיבל מסדר גודל כזה הוא הישג נדיר ומרשים, כל שכן כאשר מדובר בסרטה הראשון של במאית צעירה, שזהו סרטה הראשון (סרט ביכורים). יתר על כן, פרס זה הוא המשך לפרסים מרשימים נוספים בהם זכה הסרט "סופת חול" עוד בשלבי הפקתו – פרס לסרט בשלבי עריכה בתחרות "מבט ראשון" פסטיבל לוקארנו, ופרס לסרט בשלבי עריכה של תחרות ה"פיצ'פוינט" בפסטיבל ירושלים האחרון.

עלילת "סופת חול" עוקבת אחר יחסיהן המשפחתיים של שתי נשים בדואיות, אם ובת, רגע לאחר שהמציאות המשפחתית היומיומית מתנפצת בפניהן. בעוד שבסביבתן הבדואית המסורתית החוקים מוכתבים מראש, השתיים נאבקות לשנות את גורלן כנשים בחברה שמרנית, כל אחת בדרכה שלה. הסרט צולם כולו בדרום הארץ.

להלן קישורים לכתבות שפורסמו באתרי החדשות הישראליים בנושא זכייתו של "סופת חול":

ynet

walla

הארץ

mako

ביקורת שפורסמה במגזין הקולנוע הבינלאומי "וראייטי" בעקבות הקרנתו של הסרט בפסטיבל סאנדנס:

veriety

פרט לזכייה מרשימה זו, הסרט "סופת חול" הוזמן להשתתף גם בפסטיבל ברלין שיתקיים בעוד שבועיים, גם הוא אחד מפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם. שם יוקרן הסרט לצדם של הסרטים הישראליים העלילתיים באורך המלא "הבית האחרון" (במאי: אודי אלוני) ו"אינרציה" (במאי: עידן חגואל), שהופקו אף הם בתמיכת קרן רבינוביץ – פרוייקט קולנוע.

"סופת חול" צפוי להגיע להקרנות מסחריות לקהל הישראלי הרחב במהלך החודשים הקרובים.